Barcelona - Real Madrid quadruple clasico

Share

Poll

What will happen?

[ 2 ]
10% [10%] 
[ 3 ]
14% [14%] 
[ 0 ]
0% [0%] 
[ 5 ]
24% [24%] 
[ 2 ]
10% [10%] 
[ 0 ]
0% [0%] 
[ 0 ]
0% [0%] 
[ 2 ]
10% [10%] 
[ 2 ]
10% [10%] 
[ 0 ]
0% [0%] 
[ 0 ]
0% [0%] 
[ 0 ]
0% [0%] 
[ 1 ]
5% [5%] 
[ 3 ]
14% [14%] 
[ 1 ]
5% [5%] 

Total Votes: 21
fcb

Number of posts : 40471
Supports : FC Barcelona
Registration date : 2006-08-11

Re: Barcelona - Real Madrid quadruple clasico

Post by fcb on Mon Apr 25, 2011 6:43 pm

Alberto wrote:
fcb wrote:Guardiola suddenly decides he wants to be like Mourinho Doh

Is he cracking up?

"We will train at the Bernabeu on Tuesday to get used to the long grass"

"In the Cup final we were unlucky to get a linesman with excellent eyesight, who spotted an offside of a few centimetres"

"I'm sure Mourinho would be very happy if the ref is Portuguese" (when asked about a rumour that the ref for Wednesday will be a Portuguese official)

NO! I believe that a little controlled anger is a gift. Channel it properly to annihilate the ones who hate you, and everything is beautiful.

Pep will have seen that his players have been too passive relative to Jose's team. Pep NEEDS to fire up his team a little bit, and I like the fact that his players are reading that he's got a little anger in him. Controlled anger is a GIFT! I expect a different Barcelona for the CL tie, we shall see them at their very best, and they have to be since Real Madrid HAVE PEAKED!

I do think 2 of the factors you suggest, could come into play:

1. Madrid's players will be more relaxed, they have already won a trophy...while this may allow them to play without pressure, the huge celebrations are not something I would have done. I won't call it "peaked", but certainly, they may go into the game feeling a sense of having already "achieved" something, which will help Barça...who will be more hungry, but must be careful not to be desperate.

2. And I don't think it's anger that's required, but more important that the Barça players don't do an Arsenal by getting frustrated with Madrid's physical play, and throwing their hands up in a "oh what can we do, we are playing football, they are just kicking us" mode.

If the ref lets a lot of things go again, like in the Cup final, our players must continue to keep passing and stay calm. Perhaps it will help that this tie has 2 legs, so they don't *have* to get a result. I think the Camp Nou will be a big advantage.
TM

Number of posts : 21218
Supports : PROGRESS!
Favourite Player : Luis Figo
Registration date : 2006-08-16

Post by TM on Mon Apr 25, 2011 7:17 pm

fcb wrote:Guardiola suddenly decides he wants to be like Mourinho Doh

Is he cracking up?

"We will train at the Bernabeu on Tuesday to get used to the long grass"

"In the Cup final we were unlucky to get a linesman with excellent eyesight, who spotted an offside of a few centimetres"

"I'm sure Mourinho would be very happy if the ref is Portuguese" (when asked about a rumour that the ref for Wednesday will be a Portuguese official)

Poor Mourinho impersonation. bounce
blutgraetsche

Number of posts : 23328
Supports : Deutsche Fußballnationalmannschaft
Registration date : 2006-08-09

Post by blutgraetsche on Mon Apr 25, 2011 7:31 pm

fcb wrote:
1. Madrid's players will be more relaxed, they have already won a trophy...while this may allow them to play without pressure, the huge celebrations are not something I would have done. I won't call it "peaked", but certainly, they may go into the game feeling a sense of having already "achieved" something, which will help Barça...who will be more hungry, but must be careful not to be desperate.

Barca will be more hungry? Are we talking about the same team and players that have won everything there is to win in the last few years, while Real haven't, especially in Europe?

The other side of the first argument of yours is that Real have now seen that their nemesis isn't invincible and can be beaten, and actually was beaten by them in a cup final. They may have achieved something, but they could also have smelled blood and want more. Time will tell.
fcb

Post by fcb on Mon Apr 25, 2011 7:37 pm

blutgraetsche wrote:
fcb wrote:

Barca will be more hungry? Are we talking about the same team and players that have won everything there is to win in the last few years, while Real haven't, especially in Europe?

The other side of the first argument of yours is that Real have now seen that their nemesis isn't invincible and can be beaten, and actually was beaten by them in a cup final. They may have achieved something, but they could also have smelled blood and want more. Time will tell.

Hungry on a micro-level, not macro-level.
Jaime

Number of posts : 32027
Supports : Real Madrid CF
Favourite Player : Butragueño, Redondo, Raúl, Guti, Casillas, Sergio Ramos, Isco, Carvajal
Registration date : 2006-08-08

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 4:20 am

fcb wrote:After seeing the leniency of the ref in the Cup final, he probably decided he needs to fight fire with fire and also put pressure on the ref/UEFA.

But I don't agree, he should remain classy as he usually does in his press conferences.

Well, congratulations.

La UEFA escucha a Pep y arbitrará un alemán

La UEFA anunció ayer que el Madrid-Barça de mañana en el Bernabéu será dirigido por el alemán Wolfgang Stark. Los clubes implicados recibieron un fax oficial del organismo a las 08:00 horas. La web de AS fue la primera en informar a las 10:54. Al final, no será el portugués Proença el colegiado, lo que desmonta las quejas de Guardiola del pasado sábado: "Mourinho debe estar felicísimo por tener un portugués".

Fuentes de la Federación Portuguesa aseguraron a AS que Proença estaba nominado para dirigir uno de los partidos de las semifinales (sin especificar cuál, ida o vuelta). Allí apuntan que con casi toda seguridad será el Manchester-Schalke (el de la vuelta). Sin embargo, en la UEFA mantienen el secretismo en cuanto a si hubo cambio de planes tras las quejas de Guardiola. AS habló ayer con Pedro Proença: "No puedo hacer declaraciones. Yo no he sabido nunca nada de nada. Ni sé si dirigiré algo de la vuelta. ¿Las expulsiones a Mourinho? Eso fue hace mucho tiempo...". El caso es que nadie sabe nada, pero sí que parece que las quejas de Guardiola surtieron efecto según la información de Radio Renascença (de Portugal). La semana pasada dio la noticia de que Proença dirigiría uno de los partidos de ida, hecho que confirmó el directivo de la Federación (en Lisboa) Dias Vital: "Es un orgullo", dijo. Sólo hubiera podido dirigir al Madrid, ya que Velasco Carballo era (y es) el designado para el Schalke-Manchester de hoy.

Lo cierto es que la UEFA se ha decidido por el alemán Stark. Este empleado de banca de 42 años tiene amplia experiencia internacional, aunque empezó a ganar protagonismo tras la retirada de Markus Merk. Aún así, su reputación en Alemania es dudosa. Kicker encuestó a 286 jugadores de la Bundesliga y la mayoría votó a Stark como el peor árbitro de la primera mitad de la presente temporada (seguido de Rafati). El mejor valorado fue Meyer (también internacional, aunque lo obviara la UEFA).

Stark ha dirigido 95 partidos internacionales con una media de 3,74 amarillas y 0,22 rojas por encuentro. Promedia 0,17 penaltis. Pero más allá de los datos, hay anécdotas curiosas en su carrera, como cuando en 2001 se fue a la Liga Japonesa a arbitrar durante cuatro meses. También dirigió al Sevilla (que fue eliminado) ante el Braga y al Villarreal ante el Manchester en la 2008-09.

Al Madrid le ha dirigido seis partidos: tres victorias (ante Marsella, Rosenborg y Juventus), un empate (en octavos contra el Lyon en esta edición) y dos derrotas (ante Lyon y Juve). Al Barça le pitó cinco: una victoria, tres empates y una derrota. La temporada pasada dirigió el Barça-Arsenal (4-1) de cuartos. Messi marcó cuatro goles y quedó prendado de él (ver página siguiente). En la 08-09 pitó el Barça-Chelsea (ida de semifinales, 0-0, la vuelta se resolvió con el famoso gol de Iniesta y un arbitraje escandaloso de Obrevo). También arbitró (esta temporada) el Lyon-Barça (1-1) de ida de octavos. Y más lejano en el tiempo, el Celtic-Barça (1-0) de la 03-04, en la que expulsó a Motta y Saviola por el Barça y a Douglas por el Celtic.

El Mourinho del Inter también se cruzó con él en la vuelta de los octavos de la pasada campaña. El Inter ganó al Chelsea 0-1 y los ingleses reclamaron dos penaltis, uno claro sobre Drogba de Motta. Drogba luego fue expulsado.

http://www.as.com/futbol/articulo/uefa-escucha-pep-arbitrara-aleman/20110426dasdaiftb_15/Tes

Keep it classy Pep! Ale
fcb

Post by fcb on Tue Apr 26, 2011 5:57 am

Of course, it's a "fact" that UEFA had decided on the Portuguese ref, no? I'm sure AS's "Portuguese sources" are impeccable Rolling Eyes

Anyway, Maxwell is out so the defense will be Alves-Pique-Mascherano-Puyol.
Jaime

Favourite Player : Butragueño, Redondo, Raúl, Guti, Casillas, Sergio Ramos, Isco, Carvajal

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 6:05 am

fcb wrote:Of course, it's a "fact" that UEFA had decided on the Portuguese ref, no? I'm sure AS's "Portuguese sources" are impeccable Rolling Eyes

Anyway, Maxwell is out so the defense will be Alves-Pique-Mascherano-Puyol.

Leave poor old Rafa out of this!!!!

And are you trying to say that AS sometimes use creative license to twist stories in favour of Madrid???

HOW DARE YOU!!!!!! lol!
Jaime

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 6:06 am

Also - AS have dubbed this the great "Guardiolato"! Biggrin
fcb

Post by fcb on Tue Apr 26, 2011 9:43 am

Fucking hell, are you kidding me...this is going to be a repeat of last year. Iniesta has a muscle strain and is a doubt for the 1st leg Sad

http://www.sport.es/es/noticias/barca/20110426/alarma-con-iniesta/984888.shtml
Jaime

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 1:56 pm

No, it sounds like he is going to play.
TITO

Number of posts : 3155
Registration date : 2006-08-07

Post by TITO on Tue Apr 26, 2011 3:04 pm

It sounds or it looks?
Jaime

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 3:49 pm

TITO wrote:It sounds or it looks?

Sounds! At least they were saying it on Radio Marca earlier so...yeah.

Ale
TITO

Post by TITO on Tue Apr 26, 2011 4:25 pm

Probably is true, i dont believe that we started Special Five's mind games prior to the games with who is who isn't going to play and then suddenly making a miraculous appearance.
But, desperate times calls for desperate measures.
Torrente

Number of posts : 5489

Post by Torrente on Tue Apr 26, 2011 6:35 pm

Jaime wrote:No, it sounds like he is going to play.

All little Iniesta needs is a double dosage of Pep's "multivitamin shakes" and he'll be ready to go <Ale>
Jaime

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 6:52 pm

Torrente wrote:

All little Iniesta needs is a double dosage of Pep's "multivitamin shakes" and he'll be ready to go <Ale>

lol! Ale
fcb

Post by fcb on Tue Apr 26, 2011 7:29 pm

Pep has just confirmed that Iniesta is out Sad Sad Sad

There are just about 11 fit senior players left in the squad Doh

Valdes
Alves-Pique-Mascherano-Puyol
Busquets-Xavi-Keita
Pedro-Messi-Villa

Bench will be Pinto, Afellay, Jeffren, Thiago, Fontas, Montoya, and Sergi Roberto Yikes that is fucking scary...good thing it's a first leg and thus unlikely that we'll desperately need to chase the game.
fcb

Post by fcb on Tue Apr 26, 2011 7:37 pm

Wow, Pep has just finished his press conference, and the whole "change in tactic" really seems to be true. First time I've heard him directly talking about Mourinho, and with such an angry tone to his words.

I can't be bothered to translate it all, so put it into Google Translate or wait till the English (mis)translations come out.

"Hemos caído muchas veces, como equipo y como país. Nos han machacado y siempre nos hemos levantado". Acaba parafraseando a Lluís Llach y su canción 'Païs Petit".

20:30

"Venimos a jugar contra un club que tiene 9 Copas de Europa. Nosotros, no hace tanto teníamos cero. Venimos a competirles con 12 jugadores de casa".

20:29

"El partido de la rueda de prensa lo gana él seguro (Mourinho). Es un mago en eso. Yo no sé jugar a este partido. No sé hacer insinuaciones, por lo tanto, no juego ese partido. Mañana, a las 20.45, jugaremos sobre el césped".

20:28

Sobre el césped: "Sigue estando igual de alto que el día de la Liga, pero hay que jugar en estas condiciones y punto".

20:28

Habla de alternativas al lateral izquierdo: "Tengo a Puyol, Masche, Fontàs, Montoya... Para parar a Özil, está bien".

20:27

Dice que si se ha dirigido directamente a Mourinho es porque "él también se había dirigido por primera vez directamente a mí, es la primera vez que ha dicho Pep". Y puntualiza: "Jamás he criticado a un árbitro públicamente".

20:25

"Estamos en el último paso antes de llegar a la final. Los dos equipos intentaremos hacerlo lo mejor posible", responde a un informador inglés.

20:24

"Nunca me permitiría juzgar la manera de trabajar de un colega", dice sobre Mou. "Es un entrenador con muchos títulos, siempre intento aprender de él lo que hace sobre el campo. De lo que hace fuera de él, intento aprender poco".

20:23

Sobre la agresividad del actual Madrid: "Esto no es una responsabilidad del Madrid. Cada uno juega como quiere y hay un árbitro que tiene que decidir. A veces lo hace y a veces no".

20:22

"Será un partido parecido al del Inter el año pasado. No sólo el juego sirve, sino que tienes que dar algunas cosas más. Es lo que hay. Hay un árbitro de mucho prestigio, que ya nos pitó en la liguilla contra el Inter el año pasado y ya está".

20:21

Sobre los problemas en defensa: "He venido muchas veces a este estadio. Si vienes a defender el resultado para la vuelta, te machacan. Cristiano, Özil, Benzema, Di María, Kaká, Adebayor... Si contra estos vas a defender... Nosotros tenemos que jugar a nuestra manera. Además, es que no me sale jugar de otra manera. Sería menospreciar a un estilo que siento. Evidentemente, saldremos a proteger algunas posiciones, pero el estilo será el mismo".

20:19

"Para nosotros, es un éxito brutal haber llegado hasta aquí. Para nosotros es un regalo. Mis jugadores me conocen y saben lo que pienso de todo lo que envuelve a este juego. Jamás me saldrá un comentario un centímetro ajeno al deporte. No venimos a dar lecciones a nadie".

20:19

A un informador: "¿Tú crees que los jugadores van a correr más por lo que he hablado con Jose (Mourinho) a través de las cámaras?".

20:18

"Una eliminatoria a este nivel, en semifinales, es durísima por todos los lados. El año pasado llegamos muy justos, con el tema del volcán y un viaje de 14 horas. De todas formas, que sepan que competiremos con lo mejor que tenemos. Me siento seguro y confiado con los que hay. Mañana tendremos a cuatro chavales del filial en el banquillo y con ellos iremos hasta el final".

20:16

"Sabe mal que un colega que ha sido compañero tuyo crea más a la información que a uno mismo. Ya sabemos todos cómo funciona esa información por aquí cerca", dice sobre Mou y la prensa de la capital.

20:15

"Mourinho domina muy bien lo que sucede dentro y fuera del campo. Mis jugadores saben que no hay excusas posibles. ¿En el deporte hay injusticias? Claro. Y la vida está llena. Nosotros venimos a jugar aquí con nuestro estilo habitual. Siempre intentaremos defenderlo hasta el final".

20:13

Sobre su presunto cambio de tono: "No sé a qué viene. Quienes me conocéis, sbéis que siempre utilizo el mismo. Si piensan que en mi tercera temporada siempre me he quejado de los árbitros, que cuando pierdo me escondo... contra eso no puedo luchar. Los altavoces siempre funcionan".

20:12

"La intención de mis palabras respecto a la final de Copa, que ha provocado el maravilloso comentario del entrenador del Real Madrid, no era la que él le ha dado. Él me puede creer a mí o a lo que lee. Ciertamente, él tiene más interés en creer lo que lee, antes que a mí".

20:11

Le preguntan por las declaraciones de Sergio Ramos sobre teatro: "Es el mismo discurso del señor Morinho de hace seis años. Pero él se ha formado en esta misma casa, en el Barça. Y ya sabe cómo trabajamos el fútbol".

20:10

De Iniesta, habla claro: "Andrés Iniesta es baja. No está. Podría decir que es baja 80%, pero digo que lo es 100%".

20:09

"...Él puede seguir leyendo a quien quiera, a los amigos de Florentino Pérez, a la Central Lechera, como se conoce en Madrid. Yo no voy a justificar mis palabras, él sabrá lo que hace".

20:08

"...No es cuestión de sacar un papel y no tengo un secretario para ello. En esta sala él es el puto jefe, el puto amo. Mañana hablaremos en el campo..."

20:08

Responde Pep: "Como el señor Mourinho me ha tuteado, yo también le voy a tutear. Mañana a las 8.45 nos enfrentaremos en el campo. Le regalo su Champions particular fuera del campo. Para lo otro, jugaremos. Ganaremos o perderemos, pero nosotros estamos muy orgullosos de lo que hacemos..."

20:06

Primera pregunta. Obviamente, sobre lo que ha dicho Mou esta tarde.

Last edited by fcb on Tue Apr 26, 2011 7:41 pm; edited 1 time in total
Dick Grayson

Number of posts : 5265
Supports : AC Milan, RM and MU (82-09)
Favourite Player : DB7 Becks CR7 TRW

Post by Dick Grayson on Tue Apr 26, 2011 7:38 pm

The RAPE of the mouse Messi at the hands of The King of Football CR7 - part 2 - tomorrow night!

Cant wait!!!

CR7 Ale King of Football!
Jaime

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 8:19 pm

lol!

Poor old Pep his lost the plot!
Hlebagone

Number of posts : 6086
Registration date : 2007-03-17

Post by Hlebagone on Tue Apr 26, 2011 8:25 pm

I think the general rule is, when it comes to a slagging match, Mourinho wins. So good luck Pep.
fcb

Post by fcb on Tue Apr 26, 2011 8:46 pm

Hlebagone wrote:I think the general rule is, when it comes to a slagging match, Mourinho wins. So good luck Pep.

In fact, that was Pep's main line: "in this room (the press conference), Mourinho is the fucking boss. He can have the Champions League for press conferences. For the real thing, we'll see him out on the pitch at 20.45 tomorrow"
Super Progress

Number of posts : 15429
Supports : Real Madrid + Mierda inchada en un palo
Favourite Player : Laudrup,Cassano,Totti, Zidane,Marcelo, Pepe!,Guti, PROGRESS

Post by Super Progress on Tue Apr 26, 2011 9:18 pm

Pep's cracking up lol! lol! lol! lol!

This is why I wanted Mourinho at the club.
Torrente

Number of posts : 5489

Post by Torrente on Tue Apr 26, 2011 9:29 pm

Jaime wrote:
Torrente wrote:

lol! Ale

cheers

Jaime

Post by Jaime on Tue Apr 26, 2011 9:43 pm

CONVOCATORIA

Porteros: Casillas, Dudek, Adán
Defensas: Sergio Ramos, Pepe, Arbeloa, Marcelo, Albiol, Garay
Centrocampistas: Kaká, Xabi Alonso, Lass, Granero, Di María, Özil
Delanteros: Cristiano Ronaldo, Adebayor, Higuaín y Benzema
TITO

Post by TITO on Tue Apr 26, 2011 9:47 pm

Super Mourinho wrote:Pep's cracking up lol! lol! lol! lol!

This is why I wanted Mourinho at the club.

Oh really?????
Puro

Number of posts : 10676
Registration date : 2006-09-12

Post by Puro on Wed Apr 27, 2011 12:32 am

WOW! Pep is fired up. He took offense when Mourinho being the hypocrite that he is ridiculed Pep about criticizing ref's correct calls. Jose said "it's the first time that I see a coach criticize a ref for a correct call" lol! lol! lol!

The Fuck! Jose HAS ALWAYS criticized the refs's correct calls ESPECIALLY when they send off his hacks with well deserved red cards, and then you all have seen Jose cry like a bitch about it. lol!

Anyway, Jose, the hypocrite that he is, ridiculed Pep for doing the same thing basically, and Pep obviously does not do HYPOCRITES! Biggrin <Ale>

Pep had his game face on at the press conference.

Come on Pep! just channel that energy with intelligence, CONTROLLED ANGER is a fucking GIFT! use that anger wisely to destroy Mourinho and Real Madrid FFS!

WOW! the game of the century is about to begin, and that will be followed by the game of the millenium at the Camp Nou...FFS!

What an AWESOME CHAMPIONS LEAGUE Final we will witness when these two best teams in the world (by quite some distance!) go toe-to-toe beginning tomorrow! cheers
fcb

Post by fcb on Wed Apr 27, 2011 5:58 am

Wow, Pep's words have fired up the Barça fans like I've never seen before. Talking to friends yesterday, seeing the papers today, it's just fantastic. Everyone has a new optimism about this game...a feeling that Madrid's aggression and physical tactics won't bother us any more.

Even the players will be really aggressive now - according to AS, they gave Guardiola a standing ovation when he got back to the hotel after the press conference Ale

In terms of team news, Keita is still most likely to start in place of Iniesta, but there's some talk that Thiago is being considered. While he'll definitely provide the "fantasy" that Iniesta has and Keita doesn't, I think it's still too risky because of his tendency to give the ball away with an over-ambitious or over-casual pass...and we know how Madrid are on the counter. Keita will be a decent pick - will work hard to combat Madrid's counters and physical play, and can make runs into the box to provide a goal threat.
Cristiano

Number of posts : 2557
Supports : Real Madrid
Favourite Player : Zidane, Sergio Ramos, Casillas, Ozil, David Silva, Guti, Hierro, Valeron, Pirlo,
Registration date : 2007-01-09

Post by Cristiano on Wed Apr 27, 2011 8:41 am

Wow You people are getting too excited with this media nonesense, two managers trying to take pressure off the players, what matters is what happens on the pitch as the cliche goes.
Super Progress

Number of posts : 15429
Supports : Real Madrid + Mierda inchada en un palo
Favourite Player : Laudrup,Cassano,Totti, Zidane,Marcelo, Pepe!,Guti, PROGRESS

Post by Super Progress on Wed Apr 27, 2011 1:35 pm

Cristiano wrote:Wow You people are getting too excited with this media nonesense, two managers trying to take pressure off the players, what matters is what happens on the pitch as the cliche goes.
I don't think it will matter that much for the game. I just think it is great to see Mourinho getting Pep to crack up. Now Barcelona could go on to win today but the point is Pep's reaction. I'm loving it. Biggrin
Jaime

Post by Jaime on Wed Apr 27, 2011 1:57 pm

fcb wrote:Wow, Pep's words have fired up the Barça fans like I've never seen before. Talking to friends yesterday, seeing the papers today, it's just fantastic. Everyone has a new optimism about this game...a feeling that Madrid's aggression and physical tactics won't bother us any more.

Even the players will be really aggressive now - according to AS, they gave Guardiola a standing ovation when he got back to the hotel after the press conference Ale

The funny thing is that it has had a similar effect on madridistas. If you scroll through the comments on Marca or AS or some other message boards a lot of people think Pep has finally lost it and that he's taken Mourinho's bait.

Personally, while it is amusing to listen to them go back and forth, I really don't think it will have a big effect on the outcome of the game. Like I said before, this is the Champions League semifinal. The players don't need to hear any sound bites from the managers to become motivated for this match. If they do, then they are in the wrong profession. In that sense, Pep is right. It will come down to what happens on the pitch at 20.45 tonight. And on the pitch we have proven in the last two games that we are not pushovers and can beat the so-called 'greatest team in the history of earth'.

Sponsored content

Post by Sponsored content

Current date/time is Sun Oct 22, 2017 5:29 am